Palvelut

Palvelut

Hotellit

Teheranin lentokentällä ei ole hotellia. Iranin pääkaupungissa on hotelleja, joista on hyvä yhteys lentokentälle (autolla tai shuttle-bussilla), kuten esimerkiksi Hotel Laleh International (puh: +98(0)21 8896 5021), Esteghlal Grand Hotel (puh: +98(0)21 2266 0011), Azadi Grand Hotel (puh: +98(0)21 207 3021) ja Homa Hotel (puh: +98(0)21 8877 3021).

Myymälät ja ravintolat

Teheranin lentokentällä on rajattu määrä ravintoloita, kahviloita, baareja sekä myymälöitä. Siellä on kaksi kahvibaaria (Segafredo ja Deli) ja iranialainen kahvila-ravintola Honey. Vaikka kauppoja on vähän, lentokentältä voi ostaa epätavallisia tuotteita kuten Kaspian kaviaaria tai puhdasta ja luonnollista Iranin sahramia.

Matkatavarat

Kadonneita tavaroita voi tiedustella lentokentöän poliisilta (puh: +98(0)2151007328).

Neuvonta

Keskellä terminaalia sijaitsevasta neuvontapisteestä voi kysellä Teheranin lentokentästä, sen palveluista ja lentoaikatauluista.

Yritykset

VIP loungea Teheranin lentokentällä kutsutaan CIP (Commercial Important Person) loungeksi. Siellä voi rentoutua, lukea kansainvälisiä sanomalehtiä tai käyttää Wi-Fiä, samalla kun CIP-henkilökunta hoitaa tullimuodollisuudet matkustajien puolesta. Laajemmat yrityspalvelut löytyy Homa hotellista (ks. kohta Hotellit).

Liikuntarajoitteiset henkilöt

Teheranin kansainvälisellä lentokentällä on huomioitu vammaisten itsenäinen liikkuminen. Siellä on pyörätuoliramppeja sekä mukautetut hissit ja wc:t.

Muut palvelut

Lentokentällä on kolme pankkia (Saman Bank, Sepah Bank ja Meli Bank) ja valuutanvaihtopiste mutta ei pankkiautomaatteja. Lisäksi siellä on postikonttori, ja langaton verkkoyhteys (Wi-Fi) on saatavilla maksutta koko terminaalissa.