Palvelut

Palvelut

Hotellit

Lentokentällä ei ole hotelia, mutta Elaf Jeddah Hotel (puh: +966(0)2 215 0525) on lähellä. Muita Jeddan lentokentän lähiympäristöön kuuluvia hotelleja ovat Dalat al-Mataar Hotel (puh: +966(0)2 685 7788), Golden Tulip Hotel (puh: +966(0)2 631 2201) ja Albilad Hotel (puh: +966(0)2 694 4777). Kolme edellämainittua hotellia sijaitsevat Punaisenmeren rannalla, puolessa matkasta lentokentän ja Jeddan keskustan välillä. Booking.com tarjoaa lisää vaihtoehtoja sekä varauspalvelun verkossa. Sivustolla on laaja valikoima hotelleja kilpailukykyisillä internet-hinnoilla.

Myymälät ja ravintolat

Lentokentällä on hyvä valikoima ravintoloita, kahviloita, baareja ja kauppoja tullialueen molemmin puolin. Lentokentällä ei ole erillisiä Duty Free -myymälöitä, koska kaikki tuotteet Saudi-Arabiassa ovat verottomia. Jeddan lentokentällä ei myydä eikä tarjoilla alkoholijuomia.

Matkatavarat

Matkatavaroita voi säilyttää lokeroissa tai ne voi jättää tiskin taakse säilytykseen. Kadonneita esineitä voi tiedustella soittamalla numeroon +966(0)2 685 5526.

Neuvonta

Tuloaulassa on neuvontapiste (puh: +966(0)2 640 5000) Jeddan lentokenttään, sen palveluihin ja lentoaikatauluihin liittyen. Melkein kaikki työntekijät puhuvat englantia ja joskus jopa ranskaa tai saksaa.

Yritykset

Monissa VIP Loungeissa voi faksata, kopioida ja käyttää internettiä. Laajempia yrityspalveluita (kuten neuvottelu- tai konferenssitilojen vuokraaminen) tarjotaan Elaf Jeddah Hotellissa (ks. kohta Hotellit).

Liikuntarajoitteiset henkilöt

Jeddan lentokentällä on huomioitu vammaisten itsenäinen liikkuminen. Siellä on luiskia pyörätuoleille sekä mukautetut hissit ja wc:t. Suoraan terminaalin edestä on varattu invalidiparkkipaikkoja.

Muut palvelut

Terminaaleissa on hajoittain pankkeja, valuutanvaihtopisteitä ja pankkiautomaatteja. Langaton verkkoyhteys on myös saatavilla (ei ilmaiseksi), ja tuloaulassa on postikonttori. Tullialueen toisella puolella on suuri moskeija.